הדרכון האירופי הוצג לציבור לראשונה בשנת 1986. אב הטיפוס הוצג לעיתונאים במהלך ישיבת המועצה האירופית בפונטנבלו. הנשיא מיטראן, אז נשיא הרפובליקה הצרפתית, נכח יחד עם פרנסואה הזנביצ 'יוס, נשיא הקהילה. עם זאת, הדרכונים האירופאים הראשונים לא היו פופולריים ולא היו בעלי ההשפעה הרצויה. בשנת 1989, האיחוד האירופי החליט לשלב את מכירת הדרכונים והציג מערכת שתקל על אזרחי האיחוד האירופי להשיג דרכון.

אזרחי רוב המדינות החברות באיחוד האירופי יכולים לקבל אזרחות באמצעות אזרחות. ברוב המקרים, האזרחות מוענקת בתוך שנתיים לאחר מגורי הקבע. במקרים מסוימים, זה עלול לקחת יותר זמן. ניתן להגיש בקשה לאזרחות רק לאחר עשר שנות מגורים במדינה נתונה. לעתים נדרשים צעדים נוספים, כגון מבחן למיומנות השפה בארץ היעד. אזרחות כפולה היא מגמה הולכת וגדלה, למרות הקושי להשיג דרכון אירופי. דרכון שני נחשב לרשת ביטחון. דרכון של האיחוד האירופי הוא האפשרות הבטוחה ביותר. זה מאפשר לך לנוע בין 27 מדינות.

האיחוד האירופי אינו מוציא דרכונים רגילים, אך המדינות החברות בו נוהגות על ־ פי תבנית סטנדרטית. כל הדרכונים של האיחוד האירופי מגיעים עם כיסויי בורגונדי והכותרת ”האיחוד האירופי”, שהוא שמה של המדינה החברה בשפה הרשמית. כלולים גם שלט האצולה והמילה ”דרכון”. אם יש לך דרכון של האיחוד האירופי, אתה אזרח של האיחוד האירופי ויכול להפעיל את זכויות האזרחות של האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי מוציא דרכונים רגילים. האיחוד האירופי מוציא דרכונים רגילים. הן מונפקות על ידי מדינות חברות ועוקבות אחר תבנית סטנדרטית. הכיסוי של הדרכונים של האיחוד האירופי הוא בורגונדי. כמו כן, נכללים שמות המדינות החברות בשפתן הרשמית. המילה ”דרכון” כלולה בעטיפה. מסמך זה מזהה אותך כאזרח האיחוד האירופי ומעניק לך את הזכות לחיות בכל אחת מהמדינות החברות בו.

דרכונים רגילים מונפקים על ידי מדינות בודדות. האיחוד האירופי אינו מוציא דרכונים רגילים, אך דרכונים של האיחוד האירופי פועלים לפי תבנית רגילה. הם בצבע בורגונדי, ומכילים את שמות המדינות החברות בהנפקה. השער לבן עם שלט האצולה של האיחוד האירופי בחזית. אין סוגים לא סטנדרטיים של דרכונים, למרות שהם זמינים.

אלמנטים עיצוביים נפוצים משמשים בדרכונים שהונפקו על ידי מדינות החברות באיחוד האירופי. כל עטיפות הדרכונים של המדינות החברות באיחוד האירופי הן בורגונדיות. קרואטיה מנפיקה דרכונים שאינם של האיחוד האירופי, אך אינה מנפיקה דרכונים אירופיים לאזרחים. דרכונים שאינם של האיחוד האירופי מונפקים רק לאזרחי מדינות אירופאיות אחרות. בשנת 2021, לאירים תהיה אזרחות כפולה והם יוכלו לחיות גם בבריטניה וגם באיחוד האירופי. אזרח אירופאי יכול לבקש ויזה נוספת כדי לקבל דרכון אירי ואזרחות כפולה.

דרכון של האיחוד האירופי שונה מדרכון רגיל. האיחוד האירופי אינו מנפיק דרכונים רגילים. במקום זאת, הוא מוציא דרכון סטנדרטי המונפק על ידי מדינות חברות. הכיסוי של הדרכון הוא בורגונדי עם הכותרת ”האיחוד האירופי” באדום ושמה של כל מדינה חברה בשפה הרשמית שלה חקוק בכחול. הדרכונים של האיחוד האירופי הם B7-sized ISO/IEC-7810 ID-3 צייתנים וביומטריים. אם אתה תושב של אחת מ-27 מדינות ארצות הברית, ניתן להשיג דרכון בריטי-אירופי.

אתה יכול גם להשיג דרכון אירופאי מחוץ לאיחוד האירופי. המדינות החברות באיחוד האירופי מנפיקות דרכונים, אך התקן הוא זה שמונפק על ידי האיחוד האירופי. מדינות רבות באיחוד האירופי אימצו את חוברת הדרכונים האירופאית הסטנדרטית, ואת שם המדינה המופיעה על השער. במקרים רבים, זוהי הדרך היחידה לנוע ברחבי האיחוד האירופי. עם זאת, במקרים מסוימים, הדרכון האירופי אינו מקובל על כל אזרחי האיחוד האירופי.

הדרכון האירופי תקף לנסיעה בתוך אירופה. בזמן חירום, האיחוד האירופי יכול לדרוש דרכון חירום זמני. הוצאת דרכון אירופאי לא יכול לשמש כתחליף לדרכון שהונפק על ידי מדינה. יש צורך גם במסמך חירום. מומלץ לשאת מסמך זה בנסיעה לחו "ל. ניתן להשתמש בו גם במצבי חירום. דרכון אירופי הוא בעל ערך לאזרחי האיחוד האירופי. עם זאת, חיוני לתושבי האיחוד האירופי לצאת לחו "ל.