ככל שאנו מזדקנים, ראייתנו נוטה להידרדר, דבר המקשה עלינו לקרוא. עם זאת, זקני ־ קהילה רבים עדיין אוהבים לקרוא קלאסיקות, ורבים יכולים לזכור אותן בעל ־ פה. הם יכולים ליהנות מספרות קלאסית ואפילו ליהנות מהאזנה לספרי שמע על נגני התקליטורים שלהם או נגני MP3. לחלופין, אתה יכול לבדוק ספרי שמע בספרייה המקומית שלך. חלק מהספריות משתתפות גם בשירותים מקוונים כדי שתוכל לשאול ספרים על קלטת או תקליטור.

אזרחים ותיקים רבים אוהבים ספרים היסטוריים ולא בדיוניים, ויכולים ללמוד יותר על העבר על ידי קריאת ספרים שנקבעו בתקופות שונות. דוגמה אחת היא ”הזמיר” (The Nightingale), רומן המתרחש במהלך מלחמת העולם השנייה המציג זוג אחיות המתגוררות בצרפת במהלך הפלישה הנאצית. הספר הזה מערבב סיפורת והיסטוריה, והוא מלא פעולה והרפתקאות. קוראים מבוגרים יאהבו את ההגדרה ההיסטורית של הספר הזה ואת הדמויות.

בהתאם לרמת היכולות הקוגניטיביות והפיזיות של יקירך, תוכל לבחור ספרים הפונים לקבוצות גיל שונות. המבוגרים נהנים בדרך כלל מספרי הדפסה גדולים וספרי שמע, אך בעלי שיטיון מתקדם יכולים להפיק תועלת מספרי תמונות או מספרי אודיו. זכור, המטרה היא להפוך את הקריאה לכיף לכולם, כולל לקשישים. קריאה יכולה להיות מתגמלת לא משנה בן כמה אתה. תוכל להפוך את הקריאה לחוויה מהנה עבור יקירך על ־ ידי בחירת ספרים מרוממים.

https://youtu.be/1v-ZYF_chr8

אם אתה מחפש ספר המלמד אותך כיצד להיות מטפל טוב יותר באהובך, נסה את ”אמנות הדאגה לקשישים”. זו קריאה נהדרת לכל מי שיש לו הורים מזדקנים. המחברת חולקת את חוויותיה ואת חוכמתה כשטיפלה באמה. זה מסע רגשי, אבל יש כמה אבני חן תקווה לאורך הדרך. בנוסף לספרים לקשישים, אתה יכול גם לבדוק משאבים גדולים אחרים.

מבוגרים עם דמנציה יכולים גם להפיק תועלת מסיפורים וספרים שנכתבו במיוחד למטרה זו. ספר עם סיפור מרתק יכול להעלות הערכה עצמית לבוגר עם דמנציה, וזה לא רק ספרים לקשישים. יתרה מזו, יהיה זה קל לאדם אהוב להבין וללכת בעקבות הסיפור אם הוא יוכל להזדהות איתו. אף ־ על ־ פי שספרים אלה משווקים לרוב למבוגרים המאותגרים בזיכרון, הם עדיין יעילים מאוד עבור קשישים הסובלים משיטיון.

פרטים נוספים: ספרים מומלצים על הגיל השלישי