אם אתה מכיר מישהו עם נכות, אתה יכול לעשות את החיים שלהם קצת יותר בהירים על ידי מתן מתנה. אנשים נכים נתקלים לעתים בקשיים בביצוע מטלות נורמליות לכאורה בשל מגבלות פיזיות או מחלות. אנשים אלה יכולים להפיק תועלת רבה ממתנה יצירתית המקלה על חייהם. להלן מספר רעיונות למתנה גדולה שיש לשקול בעת קניות עבור יקיריהם הנכים. ‏

לאמנים בעלי מוגבלויות יש סחורה מושלמת למתן מתנות. בדוק אתרים שבהם האמנים האלה מוכרים את המוצרים שלהם. חלק יציעו הנחות בלעדיות ללקוחות שלהם. מוצרים מסוימים נועדו להיות שימושיים, חינוכיים או שניהם, אך יש שיציעו תועלת רגשית רבה יותר. למשל, אתה יכול לרכוש DVD של הסרט האהוב עליך עבור חבר נכה או קרוב משפחה. רבים ממוצרים אלה זמינים באינטרנט וחלקם אף זמינים בהנחה!

דרך נוספת לקנות מתנה מאנשים עם מוגבלויות היא לרכוש אותה מעסק שמעסיק אנשים עם מוגבלויות. לעתים קרובות, אתה יכול למצוא פריטים שנעשו על ידי אנשים אלה על אטסי. לעסקים אלה יש לעתים קרובות מוצרים ושירותים ייחודיים, שאפשר לקנות בביטחון. לחלופין, אתה יכול לבקר את המיקום הפיזי של העסק ולבדוק את המוצרים שלהם.

בנוסף למכירת מתנות בעבודת יד, חברת Positional University מספקת גם הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות ללמוד מיומנויות שיווק וייצור. העסק מבוסס על מרכז קרטן בטוטנס. קרן הצדקה של איאן קארטן מימנה את ”ייחודי חיובי” כדי לעזור לאנשים מקומיים עם מוגבלויות להרוויח הכנסה פסיבית מכישוריהם האמנותיים. הם גם מוכרים את כרטיסי חג המולד שלהם. יוזמה זו נועדה ליצור מקומות עבודה לאנשים עם מוגבלויות ולשפר את איכות החיים של משפחותיהם.

כאשר הם רוכשים מתנות למישהו עם מוגבלות, חשוב לשקול את צרכיהם ואת העדפותיהם. רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור עובד טיפול מקצועי על בסיס קבוע, אבל אתה יכול לארגן עזרה בתשלום עבור משימות ספציפיות. חלק מהמשימות הנפוצות כוללות ניקוי מעמקים עונתי, הדחתה, ארגון מחדש ועיצוב מחדש. קשה להחליט מה אדם נכה צריך, אבל אפשר לתת מתנה שהיא גם מועילה וגם משמעותית.

אם אינך בטוח מה לתת ליקיריך הנכים, שקול את תחביביהם, תחומי העניין שלהם ואת צרכיהם הספציפיים. אל תפחד לבקש המלצות. מתן התקנים יכול גם לתת לך רעיונות למתנות. אם אתה בצרה, התחלה טובה היא מתנה שנעשתה על ידי אנשים עם מוגבלויות.

מתנה נהדרת למישהו עם שיתוק מוחין היא כלי נגינה. ניתן לאתגר ילדים עם שיתוק מוחין עם תנועה פיזית, אך כלי נגינה גדולים וצעצועים מותאמים הם דרך מצוינת לתרגל מיומנויות מוטוריות יפות. אתה יכול גם לשקול מתנת אמנות או אלקטרונית. ניתן גם להתאים את המתנות שמקבלים בעלי מוגבלויות לנמענים.

אם יש לך מישהו מיוחד שנהנה ממתנות בעבודת יד, מדוע שלא תחשוב על מתנה מאדם עם מוגבלות? לא זו בלבד שנמענך יהיה מרוצה מן ההתחשבות שקיבלת במתנה, אלא שהם בוודאי יעריכו את ההתחשבות שמאחוריה. ‏ אתה אפילו יכול לרכוש נר יפה שנוצר על ידי מישהו עם נכות. הדבר הטוב ביותר בקניית מתנות מאנשים עם מוגבלויות הוא שהן יהיו באמת ייחודיות.

פרטים נוספים: https://allgood.org.il/%D7%9E%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA/