כאשר פונים לרשויות ההגירה בארה"ב, ישנם ארבעה שלבים עיקריים.

בראש ובראשונה, עליך לבחור סוכן מנוסה או עורך דין שיסייע בבקשתך. לפני ההשתתפות בראיון הויזה שלך, ודא שכל הטפסים הדרושים ממולאים במדויק ומוגשים.

מהי עתירת המשפחה?

הגירה של בן משפחה לארה"ב כרוכה בהגשת עתירה משפחתית לרשויות ההגירה בארה"ב. צעד זה הוא קריטי בהגשמת מטרת המדיניות של ארצות הברית של איחוד משפחות ודורש שיקול דעת זהיר והיכרות אינטימית של חוק ההגירה וההתאזרחות (INA).

תושבי קבע חוקיים (LPR) בארצות הברית יכולים לתת חסות לבני משפחה עבור גרין קארד. עם זאת, תהליך זה מורכב ויש לטפל בו רק על ידי עורך דין מנוסה.

LPRs רשאים להגיש עתירה משפחתית בשם בן זוגם, ילדיהם הרווקים והוריהם. לשם כך, עליהם להבטיח שיש להם הכנסה מספקת שממנה יוכלו לפרנס את בני משפחתם.

עם זאת, קיימות מגבלות שנתיות על מספר הויזות הזמינות בכל קטגוריית העדפה. אם אנשים רבים מדי מגישים עצומות עבור בני משפחה בקטגוריות שונות, ייתכן שחלקם יצטרכו להמתין זמן רב יותר מאחרים כדי לקבל ויזה.

מהי עתירת התעסוקה?

אנשים רבים שואפים לעבוד בארצות הברית, באופן זמני או קבוע. פנייה לרשויות ההגירה היא צעד חשוב שרבים צריכים לנקוט כדי לעשות זאת.

בארה"ב, רוב הסיווגים של ויזה מבוססי תעסוקה דורשים שעובד זר יאושר על ידי משרד העבודה כנדרש למשרה אינדיבידואלית שלא ניתן למלא על ידי עובד אמריקאי מוסמך. אישור זה הכרחי על מנת להגיש בקשה להטבות הגירה בשמו של עובד זר עם USCIS.

לעתים קרובות יש צורך באישור עבודה עבור אשרות עבודה מסוימות שאינן מהגרים כגון H-1B, H-1B1 ו-H-2A. דרישה זו נובעת מרצונה של ממשלת ארה"ב להבטיח שעובדים זמניים לא ישפיעו לרעה על משרות באמריקה ואין אזרחי ארה"ב המוסמכים למלא תפקידים אלו.

מהי עצומה של הארוס?

אם אתה רוצה להביא את ארוסך הזרה לארצות הברית לצורך נישואין, עליך להגיש עצומה של ארוס לרשויות ההגירה בארה"ב. מכיוון שתהליך זה עשוי להיות ארוך, מומלץ לעבוד עם עורך דין מנוסה על מנת להבטיח כי בקשתך הוגשה בצורה מדויקת ומהירה.

עליך להגיש תמונה אחת בסגנון פספורט של עצמך ותמונה אחת של ארוסך בגודל שניים על שני אינצ'ים. יש לצלם תמונות אלו תוך 30 יום מהגשת העתירה.

לפני הגשת העתירה, עליך וארוסך להוכיח שאתה והיא נפגשתם באופן אישי לפחות פעם אחת במהלך השנתיים האחרונות. דרישה זו עשויה להיות מוותרת אם מתקיימים קריטריונים מסוימים כגון הגבלות תרבותיות על פגישות או קושי קיצוני עבור שניכם אם פגישה תגרום לקושי מיותר.

לפרטים נוספים : immigration to usa