הדברת תיקנים גרמניים מתחילה בבדיקה. השתמש בכל החושים שלך – ראייה, קול וריח – כדי לזהות את המזיקים הללו ולנקוט בפעולות הנדרשות.

חפשו נמלים במקומות שבהם מקקים מחפשים חום ומזון או מים, כמו מאחורי מקררים, מתחת לכיורים ומסביב לברזים נוטפים. הסר כל נזילת מים או מקורות מזון, כך שלמקקים אין מקום להסתתר ולהתרבות.

איך מתבצעת הבְּדִיקָה?

תיקנים גרמניים מהווים סכנה רצינית לבריאות ולבטיחות המשפחה שלך. הם מפיצים חיידקים ומחלות אחרות על ידי העברתם מגופם למזון, כלים ובגדים.

חברת הדברה אמינה תתחיל בבדיקת הבית לאיתור סימני נגיעות תיקנים. הם יעברו חדר אחר חדר, בוחנים אזורי רבייה פוטנציאליים כמו גם אזורים שבהם מקורות מזון ומים עשויים להיות נגישים להם.

ציידי ג'וקים יחפשו בכל הפינות, בתוך ארונות ומאחורי מכשירי חשמל ורהיטים כדי לאתר מקומות מסתור למזיקים אלו. יתר על כן, הם מחפשים צואה וכתמים צואתיים – המופיעים ככתמים כהים או כתמים על קירות, מסביב לדלתות או בסדקים קטנים – שיכולים להעיד על זיהום.

כדי לשלוט ביעילות בג'וקים גרמנים, תזדקק למספר כלים. שאיבת אבק, שימוש בפיתיון שהורג אותם במגע, ריסוס בקוטל חרקים שיורי ויישום מווסת צמיחת חרקים (IGR) הם כל האפשרויות היעילות.

מזיקים יכולים להיכנס לביתכם דרך מגוון מקורות: מכלי מזון, אשפה, רהיטים וחפצים אחרים; סדקים וחריצים בקירות, צינורות וביוב.

הם נוטים להתכנס בנמלים קטנים המציעים מזון, מים וחמימות – מקומות אלו ידועים כמשולש ההישרדות ויש לחסל אותם כדי למגר נגע.

ג'וקים יכולים גם לגרום לאלרגיות בדרכי הנשימה ולהתקפי אסטמה, לכן חשוב להשתמש במי סבון עם שטיפה במים נקיים בעת הניקוי כדי לסלק את האלרגנים הללו מהבית שלך.

כאשר מטפלים בג'וקים גרמנים, חיוני להתחיל עם מקומות הגידול שלהם. על ידי תעדוף אזורים אלו וטיפול בהם באופן שיטתי, ניתן למגר ביעילות את הנגיעות ולמנוע התפרצויות עתידיות.

מהו תהליך המְנִיעָה?

תכנית הטיפול של טכנאי הדברה מתחילה בבדיקה מקיפה. בדיקה זו מאפשרת להם לאתר היכן ג'וקים נפוצים ביותר ועד כמה הם נפוצים.

השלב הבא צריך להיות תברואה וניטור. התברואה היא חשיבות עליונה שכן מקקים נושאים חיידקים שעלולים להוביל להרעלת מזון, דיזנטריה ושלשולים.

ג'וקים משאירים אחריהם מגוון של אלרגנים בהפרשות שלהם ונשירים את העור, מה שעלול לתרום לאסטמה, אקזמה, אלרגיות ובעיות בריאותיות אחרות.

מדבירים מקצועיים משתמשים בפתיונות ובוסתי צמיחה של חרקים (IGRs) כדי לשלוט ביעילות בג'וקים גרמנים. קוטלי חרקים אלה פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר הם מיושמים מיד על מוניטורים ברגע שהתיקנים מופיעים.

בנוסף לאפשרויות ניהול כימיקלים, אנשי מקצוע בהדברה עשויים להשתמש בטכניקות לא כימיות כמו הסרת ג'וקים בוואקום או מלכודות דבק כאמצעי מניעה. זה מאפשר להם לחסל נגיעות בצורה מהירה ויעילה יותר תוך הימנעות מחשיפה מיותרת לחומרי הדברה מסוכנים. אסטרטגיות אלו ידועות כניהול מזיקים משולב (IPM).

למה עדיין צריך מעקב?

תיקנים גרמנים מתרבים במהירות, מה שמוביל להדבקות חמורות. הם נמצאים לעתים קרובות בתוך הבית וידוע שהם מעבירים חיידקים שעלולים להוביל לתגובות אלרגיות או למחלות אצל אנשים מסוימים.

תחזוקת המטבח שלך, במיוחד באמצעות לוחות זמנים קבועים של ניקיון, תעזור להרחיק את המזיקים האלה מהבית שלך. יתר על כן, ביטול מקורות רטיבות כמו צינורות וברזים דולפים ימנע מהם להתרבות במפעל שלך.

איטום סדקים, חריצים ומקומות נמל פוטנציאליים אחרים יעזור להרחיק מקקים מהבית שלך. יתרה מזאת, שימוש בפיתיון ג'וק בעל נוסחת הרג לאט תפחית את הישנות של בעיה זו.

לפרטים נוספים :

https://www.halafdan.co.il/%D7%94%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%9F-%D7%92%D7%A8%D7%9E%D7%A0%D7%99