תפקידו של מנהל פרויקטים אינו מוגבל לניהול ביצוע הפרויקט, אלא הוא מקיף יותר. ישנם ארבעה תפקידים עיקריים שמנהל פרויקטים משחק. תפקידים אלה כוללים: ליווי העברת ביקורת אש. שמירה ועדכון לוחות זמנים והערכות. ניהול פרויקט מעבר לגבולות הוא מאתגר, אבל יכול להביא ליעילות תפעולית ולחסכון בעלויות.

מה התפקיד הראשי של מנהל פרויקטים?

בנוסף לפיקוח על ביצוע פרויקט, מנהל הפרויקט גם מתקשר עם בעלי עניין מרכזיים ומוודא שהפרויקט מתיישר עם מטרות ויוזמות של החברה. תקשורת זו עשויה לקבל דוחות שבועיים או חודשיים, מיילים מהירים, שיחות טלפון או פגישות. זיהוי סיכונים ונושאים הם חלק חשוב מעבודתו של מנהל הפרויקט.

מנהלי פרויקטים חייבים להוביל צוות ולקבוע את יעדיו ומועדי היעד של הפרויקט. זה דורש תקשורת מעולה וכישורי אנשים, כמו גם עין חדה לחוזקות וחולשות של אחרים. הם חייבים גם להיות מסוגלים להאציל סמכויות ולקבוע מועדים לקבוצה, והם חייבים להיות מסוגלים לעבוד בשיתוף פעולה עם חברי צוות ובעלי עניין.

מנהלי פרויקטים מפקחים על מספר פרויקטים בארגון. הם אחראים לתכנון ותקצוב, ניהול צוותים, דיווח ותקשורת התוצאות לבעלי עניין. הם עשויים גם להידרש להציג את הרעיון של פרויקט ולפקח על ביצועו. תפקידו של מנהל פרויקט יכול להשתנות מאוד, אבל כולם חולקים אלמנטים משותפים.

מנהלי פרויקטים חייבים להיות מוכווני פרטים ומאורגנים מאוד. הם חייבים להיות בקיאים היטב בתחום ניהול פרויקטים כדי להבטיח כי פרויקטים מועברים בתוך זמן ותקציבים. מנהל פרויקט חייב להיות בעל מוטיבציה גבוהה ובעל כישורים בינאישיים מעולים.

עדכון אומדן ולוחות הזמנים

עדכון קבוע של האומדן ולוחות הזמנים הוא חלק חשוב בניהול הפרויקט. לא די בכך כדי ליצור הערכה בתחילת הפרויקט ולקוות שהוא יישאר מדויק. במקום זאת, יש לעדכן את ההערכה ואת לוח הזמנים באופן רציף ולהתבסס על הקלט של הצוות.

עדכון האומדן ולוחות הזמנים חשוב ממספר סיבות. עדכונים רגילים מאפשרים לך לנתח את ביצועי הפרויקט ולהבטיח שהצוות שלך עובד במסגרת התקציב וציר הזמן של הפרויקט. הם גם מאפשרים זיהוי וטיפול בבעיות פוטנציאליות. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בקווי בסיס לדיווח וניתוח כדי לזהות כל סטייה מההערכות המקוריות.