משכנתא הפוכה פירושה שאינך צריך לשלם משכנתא חודשית קבועה על ביתך. במקום זאת, ההלוואה מאובטחת לפי ערך הבית. מכיוון שאתה יכול לגשת לערך הבית שלך במקרה שאין לך את הכסף להחזיר אותו, משכנתא הפוכה יכולה להיות אפשרות אידיאלית לבעלי בתים רבים.

איזה סוג בית אינו זכאי לקבלת משכנתא הפוכה

שלא כמו משכנתא מסורתית, משכנתא הפוכה היא הלוואה ללא תמורה. זה אומר המלווה לא יכול לבוא אחרי הלווה לתשלומי המשכנתא אם הבית מעוקל. זו אפשרות טובה לבעלי בתים מבוגרים שרוצים להמשיך לגור בביתם.

ישנם סוגים רבים של בתים שיכולים לקבל משכנתא הפוכה. הם כוללים בתים חד-משפחתיים, בתים עירוניים ובתים משותפים. כמות הכסף הזמינה תלויה בערך הבית, בגיל הלווה ובשיעור הריבית.

המועמדים חייבים להיות בני 62 לפחות ולהתגורר בביתם כמקום מגוריהם העיקרי. הם גם צריכים שיהיה להם מספיק הון עצמי ביתי. אם ערך הבית נמוך ממאזן ההלוואה, יורשיו של בעל הבית המנוח יכולים למכור את הבית כדי לשלם את היתרה.

המלווה אינו יכול להחזיק בנכסים יקרי ערך, כגון מכוניות, תכשיטים או יצירות אמנות. רק ההון העצמי של הבית נאסף. ההכנסות ניתנות לבעל הבית או לאחוזתו של בעל הבית. העיזבון חייב להיות שישה חודשים כדי להחזיר את יתרת ההלוואה.

סכום הכסף הזמין ממשכנתא הפוכה תלוי בגיל הלווה, בערכו המוערך של הבית ובשיעור הריבית בעת המקור. המלווה יכול לבקש החזר ממשרד הבריאות הפדרלי.

כיצד משכנתא הפוכה משולמת בחזרה?

קבלת משכנתא הפוכה יכולה להיות מבלבלת. הסכום שניתן ללוות באמצעות משכנתא הפוכה תלוי במספר גורמים. אם אתה לא בטוח לגבי תנאי ההלוואה שלך, אתה צריך להתייעץ עם יועץ פיננסי עצמאי.

משכנתא הפוכה היא סוג של הלוואת הון בית שיכולה לעזור לבעלי בתים מבוגרים להמשיך לגור בביתם. זו הלוואה ללא תמורה, כלומר, למלווה אין דרך חזרה לנכסים האחרים שלך. הלוואה מסוג זה זמינה לאנשים מעל גיל 62 ואינה דורשת תשלום חודשי של משכנתא.

משכנתא הפוכה עובדת כמו הלוואת הון בית מסורתית, אבל עם כמה הבדלים חשובים. בנוסף לכך שאין צורך בתשלומי משכנתא חודשיים, הלווים יכולים לבחור למכור את ביתם, לפרוע את ההלוואה עם התמורה או לממן הלוואה מסורתית.

במקרה של מותו של הלווה, יורשי הבית אחראים לשלם את ההלוואה. יש להם קצת יותר מ-30 יום להחליט אם הם רוצים למכור את הבית, להחזיר אותו להלוואה רגילה, או לשלם את ההלוואה מהכיס.

אם היורשים מחליטים לקבל הלוואה קונבנציונלית, הם יכולים לקבל שיעורי ריבית טובים יותר, או אפילו שיעור קבוע. הם יכולים גם לקבל את היתרונות של ערך מוערך גבוה יותר, מה שמגדיל את כוח ההשאלה שלהם. הדבר גם יכול לעזור להם להימנע מבעיות לאחר מותו של הלווה.

כיצד התשלומים החודשיים מחושבים במשכנתא הפוכה?

שימוש בהון הבית שיש לך בנכס הנוכחי שלך, משכנתא הפוכה יכולה לשמש לפרוע הלוואה קיימת או לקנות בית. זו חלופה להלוואות קונבנציונליות שמחייבת אותך לשלם תשלומים חודשיים.

סכום הכסף שתקבל ממשכנתא הפוכה תלוי במספר גורמים. לדוגמה, עד כמה ביתך שייך לך, ערך השוק של ביתך ושיעורי הריבית הנוכחיים ממלאים תפקיד.

אתה יכול גם לבחור לקבל תשלום חודשי. אלה עשויים להיות בצורת קו אשראי או סכום חד פעמי, ונחשבים כהלוואות מקדמות.

דרך נוספת לחשב כמה כסף אתה יכול לקבל ממשכנתא הפוכה היא לשקול את תכונת הצמיחה בקו האשראי. עם אפשרות זו, אתה יכול ללוות עד סכום מסוים עכשיו, ולאחר מכן להחזיר אותו מאוחר יותר.

אומנם תכונה זו אינה נשמעת מרגשת, אך היא יכולה להגדיל את סכום הכסף שתקבל מהלוואה הפוכה. הסכום שתלווה תלוי בכמה שווה ביתך, בגילו של הלווה הצעיר ביותר במשק הבית ובשיעורי הריבית הנוכחיים.

סכום הכסף שתקבל מהמשכנתא ההפוכה שלך תלוי גם בסוג המשכנתא ההפוכה שתבחר. הסוג הנפוץ ביותר הוא משכנתא להמרת הון הבית. סוג זה של הלוואה מבוטח על ידי הממשלה הפדרלית.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://www.fnx.co.il/pension_retirement/reverse-mortgage/