הדפסת תלת מימד, הידועה גם בשם ייצור תוסף, היא טכנולוגיה שבונה אובייקטים על ידי שכבות חומר. זה אידיאלי עבור אב טיפוס מהיר ובניית גיאומטריות קלות משקל.

מדפסות תלת מימד הופכות יותר ויותר רלוונטיות בתעשיות מוצרים תעשייתיים כמו תעופה וחלל והגנה. הרבגוניות והדיוק שלהם מאפשרים לחברות לייצר חלקים קלים, לחסוך בדלק ובו זמנית להקטין את טביעת הרגל הפחמנית שלהן.

האם זו טכנולוגיה?

הדפסת תלת מימד היא טכניקת ייצור חדשנית המייצרת אובייקטים פיזיים שכבה אחר שכבה. זה מסווג כייצור תוסף, בניגוד לטכניקות ייצור חיסור או מעצב.

ייצור תוסף הוא סטייה מהפכנית מהשיטות המסורתיות לייצור חלקים, תוך שימוש בטכנולוגיה הבונה חלקים שכבה אחר שכבה בקנה מידה מתחת למ"מ. זה מנוגד לתהליכי חיסור או יצירה כמו כרסום וחריטה המשתמשים בלוקים של חומר כאבני בניין לאובייקט.

טכניקות הייצור התוספות העיקריות כוללות התכת לייזר, התכת קרן אלקטרונים וטכנולוגיות היתוך של מיטת אבקה. ניתן להשתמש בהם על פלסטיק, מתכות או חומרים מרוכבים, כמו גם בשילוב עם טכניקות תוספים אחרות לקבלת תוצאות טובות עוד יותר.

הזרקת חומר, טכניקה נוספת הנקראת הזרקת חומר, מפקידה טיפות של פוטופולימר על גבי פלטפורמת בנייה ומשתמשת באור UV כדי לרפא אותן באופן מיידי. תהליך מדויק זה יכול לשמש להדפסת חלקים מורכבים עם רזולוציית שכבה גבוהה.

האם זה תהליך ?

הדפסת תלת מימד היא טכניקה ליצירת אובייקטים על ידי שכבות חומר יחד, המכונה גם ייצור תוסף.

תעשיות רבות מסתמכות על הדפסת תלת מימד כדי לייצר כלים וחלקים למוצריהם. לשם כך, הם משתמשים בתוכנת עיצוב בעזרת מחשב כדי ליצור את המודל התלת-ממדי, ואז שומרים אותו בפורמט קובץ התואם למדפסות.

ניתן לבנות חפצים ממגוון חומרים, כגון פלסטיק, מתכת ומלט. בחירת החומר תלויה בשימוש המיועד שלו.

ניתן להשתמש בהדפסת תלת מימד לייצור פריטים מורכבים שיהיה קשה או בלתי אפשרי ליצור באמצעות שיטות ייצור או אב טיפוס מסורתיות, כגון עיבוד שבבי או דפוס CNC. יתר על כן, טכניקה זו חסכונית יותר מאשר אפשרויות אחרות.

איך הדפסת תלת מימד הפכה למקצוענות?

הדפסת תלת מימד היא לא רק עבור פסלונים ייחודיים – היא כלי רב ערך ומעשי שחובבים ומקצוענים יכולים להשתמש בו. מחירי החלפה ועד יצירות אמנות אינטראקטיביות, הדפסת תלת מימד מציעה אינסוף אפשרויות.

קליפר דיגיטלי הוא אחד הכלים החיוניים ביותר שכל חובב הדפסת תלת מימד צריך להחזיק. הוא מאפשר מדידות מדויקות המועילות בעת יצירת מודלים של CAD, כיול מדפסת או אפילו הערכת איכות ההדפסה.

מכשיר שימושי זה כולל צג גדול המציג מספרים בפורמט קל לקריאה. זה אידיאלי לשמור אותו בהישג יד במגירה שלך כאשר אתה צריך מדידות מהירות. פונקציית הסיבוב הופכת את הניווט באוסף קבצי ה-CAD שלך להרבה יותר פשוט, בעוד שהתצוגה הזוויתית מאפשרת לך לראות יותר ממה שאתה מודד. יתר על כן, הפנס המובנה שלו יכול לחסוך זמן רב אם לא משתמשים באור ה-LED המובנה שלו.

לפרטים נוספים : indus3design