ירושה היא נקודת הטיה קריטית בכלכלת המשפחה. זה חייב להיות מתוכנן בקפידה ומבוצע. אגון זנדר עובד בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי עניין מרכזיים כדי להבטיח יישור לאורך דורות ותפקידים ברורים ואחריות. אגון זנדר גם עוזר לגייס כישרונות מנהלים בכירים, המאפשרים מעבר חלק מדור לדור. זה חיוני לבחור את המועמד הנכון שיגלם את ערכי המשפחה ויתרום להצלחת העסק.

כדי לבחור את היועץ הטוב ביותר לעסק שלך, אתה צריך קודם כל לברר איזה סוג של ניסיון יש היועץ בתחום. בעוד יועצים רבים יעבדו לבד, הם יעילים ביותר כאשר עובדים בצוותים. צוות יכול לכלול מנהיג עסקי, פסיכולוג או עובד סוציאלי ומומחה בהתפתחות ארגונית. חלק מהצוותים גם מציעים מומחיות נוספת, כולל תכנון פיננסי, תכנון נדל"ן ומיסוי. יועץ עסקי משפחתי העובד לבדו עשוי להיות מוצף על ידי משפחה גדולה, אבל צוות של שניים או שלושה אנשי מקצוע יהיה יעיל יותר במתן מענה לצרכיו של הלקוח.

מספר הולך וגדל של יועצים מגיעים מרקעים ”רכים”. למשל, פסיכולוגים קליניים ועובדים סוציאליים עדים לעתים קרובות לזריעה הרגשית במשפחות עסקיות. הם מכירים את חשיבה המערכות המשפחתיות, המשלבת אסטרטגיות פסיכולוגיות ועסקיות כדי ליצור הבנה טובה יותר של התנהגות אנושית בתוך עסק משפחתי. למרבה הצער, רוב העובדים הסוציאליים והמטפלים מאומנים להתעלם או להפחית מערכם הכספי, כך שאולי יש להם דעה קדומה נגד זה.

מיזם משותף מלטזי-סקוטי חדש שואף לשפר את תרומתם של יוזמות משפחתיות לכלכלה הלאומית. החברות הקימו את חברת FBS2M ו-Family Business Solutions Ltd, שתספק שירותי ייעוץ מיוחדים לעסקים משפחתיים. עורך דין ויועץ FBS2M, קן מקראקן, היה במלטה בימים האחרונים כדי לנאום בכנס עסקים משפחתי. הוא טען שעסקי המשפחה הם מגזר חיוני, אבל הבעיה הגדולה ביותר שהשפיעה עליהם הייתה שהם לא הוכרו ככאלה.

למשפחות המוכנות להיפגש עם היועץ, הפגישה הראשונה לא צריכה להיות כל המשפחה. זה יכול לפתוח מחדש כאבים וויכוחים ישנים. כדי להימנע מכך, רוב המשפחות בוחרות לקבוע את פגישתן במסגרת נסיגה. במהלך פגישה זו, היועץ יכין סדר יום ויקבע את כללי היסוד כדי להנחות את הדיון. אסיפות אלה כוללות גם ראיונות אישיים ושיחות קבוצתיות קטנות. ליועץ עסקי משפחתי יהיו מגוון כלים לשימוש, בהתאם לנסיבות הספציפיות של המשפחה.

פרטים נוספים בלינק המצורף: kasemconsulting.co.il/